2 augustus
30 augustus 2022
Elke dag hetzelfde lab, je vaste bureau of het vertrouwde rondje huisbezoeken: de meesten van ons doen hun werk vrijwel altijd op ongeveer dezelfde plek. Daardoor zou je soms bijna vergeten dat je een paar honderd collega’s hebt, en dat dagelijks op allerlei plekken in onze regio hard wordt gewerkt om samen topdiagnostiek te leveren voor duizenden patiënten. Ieder levert een stukje, en samen zijn we meer dan de som der delen.
De Gezichten van Atalmedial
Maar wat gebeurt er nu eigenlijk allemaal binnen Atalmedial? En wie zijn die anonieme collega’s? Dat laten we zien in deze nieuwe serie: de Gezichten van Atalmedial. Iedere aflevering neemt een collega ons mee om te laten zien hoe zijn of haar werk eruit ziet. Deze keer kijken we mee bij de backoffice.
Meedoen?
Ben jij ook trots op jouw werk en wil je dat laten zien in een filmpje? We lopen graag een (mid)dagje met je mee. Meld je aan via een mailtje aan communicatie@atalmedial.nl
25 augustus 2022
Vanaf komende maandag is het mogelijk om automatisch in te loggen bij Topdesk met je Google Account. Je hoeft dan geen gebruikersnaam en wachtwoord meer te onthouden voor Topdesk. We noemen dit ook wel Single Sign-on.
Op iAM vind je Topdesk.
Als je al ingelogd bent met je Google Account in je webbrowser (Google Chrome), dan wordt je automatisch ingelogd bij Topdesk.
Medewerkers die met meer dan één Google Account zijn ingelogd in hun browser moeten kiezen met welk account ze willen inloggen, hier moet dan het persoonlijke Atalmedial Google account gekozen worden.
Dit scheelt weer een extra handeling en maakt het werken met Topdesk laagdrempeliger.
We hopen dat iedereen op deze manier de weg naar Topdesk sneller vindt, zodat we (I&A) u beter kunnen informeren en op de hoogte houden van meldingen die u heeft gedaan of bekende problemen waarvan we weten dat ze spelen.
I&A
2 augustus
24 augustus 2022
Beste collega's ,
Vanaf vandaag vinden er estafettestakingen plaats bij NS.
Daardoor zullen er in een regio treinen uitvallen. Op basis van verschillende bronnen schetst Treinreiziger.nl een beeld van de verwachte hinder:
Woensdag 24 augustus: Regio Noord (Zwolle-Lelystad-Leeuwarden-Groningen)
Vrijdag 26 augustus: Regio West (Rotterdam-Den Haag-Dordrecht)
Maandag 29 augustus: Regio Noordwest (Amsterdam)
Dinsdag 30 augustus: Regio Midden (Utrecht-Amersfoort)
Woensdag 31 augustus: Regio Oost- en Zuid Nederland
Met de aangekondigde stakingen van de NS heb je mogelijk een uitdaging om op het werk te komen als je met de trein reist. Omdat het je eigen verantwoordelijkheid is om op tijd op het werk te verschijnen, willen we hier je aandacht voor vragen. Mocht je door de staking voor een uitdaging staan die je zelf niet kan oplossen, bespreek dit dan met je leidinggevende.
Met vriendelijke groet,
Claudia Pronk-Admiraal en Peter Kamsteeg
23 augustus 2022
Informatie nieuwe CAO jaarurensystematiek / kwartaaluren verrekening
Beste collega's,
In de nieuwe CAO zijn per 1 juli een aantal wijzigingen opgenomen ten aanzien van de Jaarurensystematiek, waarin een kwartaal urenverrekening is opgenomen.
Uitgangspunt is dat we de Cao-regelingen uitvoeren zoals deze zijn opgenomen, echter met korte tijd uitstel. De raad van bestuur heeft bij de ondernemingsraad een verzoek neergelegd om de invoering van deze kwartaal urenverrekening uit te stellen tot 1 januari 2023.
De reden hiervoor en nadere informatie hierover vind je in onderstaand document.
Met vriendelijke groeten,
Sylvia Koenes, manager personeel & organisatie a.i.
Afdeling Personeel en Organisatie
2 augustus
18 augustus 2022
Allen,
In week 34 (volgende week), maandag tot vrijdag tussen 06:00 uur en 08:00 uur vinden de laatste hak/ breek werkzaamheden per stramien plaats op 4D. Na 08:00 uur afvoeren van puin met een uitloop naar zaterdag 27 augustus. Dan zou de sloop die de meeste overlast veroorzaakt voor een groot deel klaar moeten zijn.
Er wordt per stramien gehakt en puin afgevoerd en als de sloper een open doorvoer in de vloer tussen 3 en 4 tegenkomt wordt deze vanaf 3 dichtgemaakt. Het stramien wordt afgezet met rood lint en er zal een medewerker van Medicom 6 op 3D toezicht houden.
De overlast in week 34 voor MMB op 2D zal beperkt blijven tot geluidsoverlast net als afgelopen 3 weken.
In de bijlagen een Hinder diagram met een overzicht van (sloop) werkzaamheden t/m week 40.
Op de hoogte blijven?
Het Slotervaart Centrum voor Zorg verspreidt met enige regelmaat een interessante nieuwsbrief vol nuttige en leuke info over de verbouwing van het pand, maar ook over andere zaken. Je kunt je hierop abonneren via de site.
Met vriendelijke groet,
Ronald de Goede
16 augustus 2022
Google Workspace incident
Beste collega,
Bij een synchronisatie tussen het personeelssysteem (Beaufort) en Google Workspace is gisteren (15-08) tussen 12:00 en 13:00 uur is er iets mis gegaan, wat helaas bij meerdere mensen voor overlast heeft gezorgd.
Onze leverancier Tools4ever heeft de synchronisatie voorbereid, maar heeft helaas wat fouten gemaakt in de voorbereiding. Testen waren succesvol, maar de ingebruikname verliep helaas niet als verwacht.
Medewerkers die aan het werk waren werden plotseling gevraagd om het wachtwoord aan te passen van hun Google-account (en daardoor uit hun Chromebook en mobiele werktelefoon uitgelogd). We hebben dat na 10 min kunnen terugdraaien voor iedereen, maar de mensen die er direct mee werden geconfronteerd zullen ook direct gehandeld hebben.
Medewerkers die pas 10 min later kennis hebben genomen van de gebeurtenis werden al niet meer verplicht het wachtwoord te wijzigen, enkele mensen zijn weer op weg geholpen door de Servicedesk na het uitvoeren van een wachtwoord-reset.
Bovendien is er gisteren iets mis gegaan met tussenvoegsels en achternamen van partners, maar dat is inmiddels weer gecorrigeerd.
Ook zijn lidmaatschappen van maildistributiegroepen automatisch bijgewerkt (op basis van vermelde afdelingsinformatie in Beaufort). De maildistributiegroepen zijn inmiddels weer in hun oude staat teruggebracht.
Excuses voor het ongemak.
Mochten er toch nog vragen zijn neem dan contact op met de I&A servicedesk.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Waveren, IT Architect
Wendy Balhan, systeembeheer
2 augustus
16 augustus 2022
In het project Klaar voor de Toekomst werken verschillende werkgroepen aan maatregelen om prettiger én efficiënter te werken. Op het Centraal Laboratorium in Amsterdam wordt sinds begin juli geëxperimenteerd met een andere werkwijze.
De analisten zijn aan het proefdraaien met nieuwe openings- en werktijden (van 07:00u- 20:00u i.p.v. 23:00).
Niet harder maar slimmer
Daarnaast is er een nieuwe werkindeling van alle werkplekken gemaakt om te testen of we daar een efficiëntieslag kunnen maken. Inzet is niet om harder te werken, maar slimmer, en daardoor tijdswinst te boeken. Een groot voordeel is dat medewerkers eerder naar huis kunnen en geen onregelmatigheidsdiensten meer hoeven te draaien. Maar wat vinden medewerkers er eigenlijk zelf van? En: wérkt het ook, zijn er goede resultaten geboekt? We zien het in deze Beeldbuis.
Vragen of suggesties
De pilot duurt nog een paar weken, om ruim ervaring op te kunnen doen en te testen. Zo wordt op allerlei plekken binnen onze organisatie gewerkt aan manieren om het werk plezierig én efficiënt uit te voeren. Heb je vragen of suggesties? Dat vinden we leuk! Graag ontvangen we je berichtje op klaarvoordetoekomst@atalmedial.nl
5 augustus 2022
Het Generatiebeleid, hoe gaan we hiermee om?
Zoals eerder gecommuniceerd is in de CAO ziekenhuizen 2021-2023 afgesproken dat per 1 juli 2022 het Generatiebeleid verplicht ingaat (bijlage D van de CAO). Dit Generatiebeleid houdt in dat je vanaf 5 jaar voor je AOW gerechtigde leeftijd, rekening houdend met bepaalde voorwaarden, minder uren kan werken en een deel van de minder te werken uren krijgt doorbetaald.
Atalmedial was al bezig om de regeling vorm te geven zoals aan leidinggevenden toegelicht in het Centraal Overleg op 21 juni jl. Begin juli bleek dat er tussen de partijen die de CAO gesloten hebben een verschil van inzicht is ontstaan over dit beleid, wel of niet instemmingsplichtig voor de ondernemingsraad.
Het is 1 juli geweest? Hoe nu verder?
Mogelijk is er al een aantal medewerkers geïnteresseerd in de regeling. Je mag er vanuit gaan dat er op een gegeven moment na de zomer een regeling voor minder werken geïntroduceerd gaat worden. Hoe die er precies uit komt te zien hangt af van de uitkomst van het overleg tussen CAO partijen en dit zal verder ook worden afgestemd met de OR. We houden je hiervan natuurlijk op de hoogte.
Wat kan je wel alvast wel doen?
Denk aan de inzet van PLB uren. PLB staat voor Persoonlijk Levensfase Budget. Doel van het PLB is de duurzame inzetbaarheid van de medewerker te verhogen door de mogelijkheid te geven uren op te nemen als de fase in iemands leven daar om vraagt. Medewerkers kunnen deze uren inzetten maar ook opsparen om bijvoorbeeld een half jaar eerder te stoppen met werken. Belangrijk om te weten is dat als de medewerker overweegt deel te nemen aan het Generatiebeleid hij/zij de opgebouwde PLB-uren in vrije tijd heeft opgenomen, tot het niveau van het aantal dat de medewerker in een jaar toegekend krijgt. Dit zal hoe dan ook in de regeling terug komen.
Je kunt dus alvast met de medewerker in gesprek gaan over de inzet van de PLB uren. Je personeelsadviseur ondersteunt jullie hier graag bij.
Duurzaam inzetbaarheidsbeleid
Het Generatiebeleid maakt onderdeel uit van het duurzaam inzetbaarheidsbeleid. Duurzame inzetbaarheid heeft als doel (oudere) medewerkers te ondersteunen zodat zij gezond en met plezier kunnen werken tot hun pensioen. Atalmedial vindt duurzaamheid belangrijk en dan voor ál onze medewerkers, ongeacht in welke fase in het leven zij zich bevinden. Wist je dat er verschillende mogelijkheden zijn om jullie, leidinggevende en medewerker, hierin te ondersteunen?
Op iAM vind je ons vitaliteit dashboard onder deze tegel:
Heb je vragen? Stel deze dan aan je leidinggevende of aan peno@atalmedial.nl
Sylvia Koenes-Meier
Manager personeel en organisatie a.i.
3 augustus 2022
Delen is weer beschikbaar
Beste collega's,
De leverancier heeft bevestigd dat delen weer normaal werkt.
Met vriendelijke groet, I&A Servicedesk
2 augustus 2022
OR stemt in met bereikbaarheidsdiensten voor teammanagers laboratorium, teammanager roosterbureau en medewerkers roosterbureau
In 2021 is in overleg tussen de OR en de raad van bestuur ervoor gekozen om (voorlopig) geen bereikbaarheidsdiensten
meer in te roosteren voor de analisten, om de dienstenfrequentie voor de analisten te verminderen. Het draaien van bereikbaarheidsdiensten bovenop een regulier rooster met veel diensten wordt door de analisten als te belastend
ervaren.
Voorheen werd bij het openvallen van diensten onder de analisten, buiten kantooruren door de Klinisch Chemicus
vervanging geregeld. Dit was een onwenselijke situatie.
Door de raad van bestuur is vervolgens voorgesteld om bereikbaarheidsdiensten voor teammanagers laboratorium, teammanager roosterbureau en de medewerkers roosterbureau in te stellen. De teammanagers laboratorium, teammanager roosterbureau en medewerkers roosterbureau kunnen dan per situatie een inschatting maken hoe de eventuele vervanging
bij opengevallen diensten dient te worden georganiseerd.
In overleg met de OR is besloten om deze bereikbaarheidsdiensten voor teammanagers laboratorium, teammanager roosterbureau en medewerkers roosterbureau op vrijwillige basis als een pilot in te zetten met een duur tot januari 2022.
De OR heeft hierover in maart van dit jaar een evaluatie ontvangen. De teammanagers bij wie deze bereikbaarheidsdiensten worden ingeroosterd, hebben aangegeven over het algemeen tevreden te zijn.
De OR is positief over de invoer van bereikbaarheidsdiensten voor de teammanagers laboratorium, teammanager roosterbureau en medewerkers roosterbureau. Het rondkrijgen van de roosters op het laboratorium blijft een punt van zorg voor de OR.
Ondanks de terughoudendheid van de OR heeft de OR in aansluiting op de input van de teammanagers besloten in te stemmen met het inroosteren van bereikbaarheidsdiensten voor de teammanagers laboratorium, teammanager roosterbureau en medewerkers roosterbureau. De pilot kan vervolgens omgezet worden naar een definitieve regeling.
de Ondernemingsraad
oratalmedial@atalmedial.nl
2 augustus
Elke dag hetzelfde lab, je vaste bureau of het vertrouwde rondje huisbezoeken: de meesten van ons doen hun werk vrijwel altijd op ongeveer dezelfde plek. Daardoor zou je soms bijna vergeten dat je een paar honderd collega’s hebt, en dat dagelijks op allerlei plekken in onze regio hard wordt gewerkt om samen topdiagnostiek te leveren voor duizenden patiënten. Ieder levert een stukje, en samen zijn we meer dan de som der delen.
De Gezichten van Atalmedial
Maar wat gebeurt er nu eigenlijk allemaal binnen Atalmedial? En wie zijn die anonieme collega’s? Dat laten we zien in deze nieuwe serie: de Gezichten van Atalmedial. Iedere aflevering neemt een collega ons mee om te laten zien hoe zijn of haar werk eruit ziet. Deze keer rijden we mee met Menno Gorter, chauffeur bij de afdeling Transport.
Meedoen?
Ben jij ook trots op jouw werk en wil je dat laten zien in een filmpje? We lopen graag een (mid)dagje met je mee. Meld je aan via een mailtje aan communicatie@atalmedial.nl!
2 augustus 2022
Per 1 augustus geen laboratoriumfaciliteit meer op locatie Noord van Spaarne Gasthuis
Het Spaarne Gasthuis (SG) heeft 3 ziekenhuis locaties: Hoofddorp, Zuid en Noord. Op locaties Hoofddorp en Zuid is een volwaardig cito laboratorium aanwezig. Op locatie Noord was een (zeer) beperkte cito laboratorium aanwezig.
In goed overleg met en met instemming van de Medische Staf van het SG is besloten om de laboratorium faciliteit op locatie Noord per 1 augustus te sluiten.
Hoe verder?
Uitvoering van cito bloedonderzoek, zoals celtellingen (Hb, erytrocyten, leukocyten en trombocyten), kreatinine bepaling maar ook bloeduitgifte tbv een transfusie, is vanaf 1 augustus niet meer mogelijk op Noord. In de zeer sporadische gevallen dat cito bloedonderzoek noodzakelijk is, zal het bloed naar het laboratorium op locatie Zuid met koerier van het SG worden getransporteerd.
Locatie Noord blijft wel een afnamelocatie. Medewerkers van de afnamedienst zullen, net zoals op andere grote afnamelocaties van Atalmedial, de pre-analytische handelingen van bepaalde bepalingen gaan uitvoeren.
Jacqueline van Vliet, Erna Neelemans, Ferry Bergkamp en Peter kamsteeg
1 augustus 2022
In het kader van het project ‘ Klaar voor de toekomst’ is maandag 11 juli op het Centraal Laboratorium (CLA) in Amsterdam een proef van start gegaan met nieuwe openings- en werktijden (van 07:00u - 20:00u i.p.v. 23:00). Daarnaast is er een nieuwe werkindeling van alle werkplekken gemaakt om een te testen of we daar een efficiëntieslag kunnen maken. Inzet is niet om harder te werken, maar slimmer, en daardoor tijdswinst te boeken. Een groot voordeel is dat medewerkers eerder naar huis kunnen en geen onregelmatigheidsdiensten meer hoeven te draaien.
Pilot
De gehele pilot loopt gedurende een periode van 8 weken om ruim ervaring op te kunnen doen en te testen. Alles vindt plaats in het huidige rooster en bezetting, om het risico zo klein mogelijk te houden. Afdelingen op 3B (speciaal/MVD/MOV) doen nog niet mee met deze pilot maar zullen in de
toekomst wel gaan aansluiten.
Spoorboekje
Het is flink wennen voor alle betrokkenen, want een aantal werkplekken zijn verdwenen of drastisch veranderd.
Een spoorboekje met taken per werkplek vormt houvast in deze periode van proefdraaien en uitproberen.
Na drie weken hebben we al heel veel ervaringen opgedaan. We hebben veel vertrouwen in een goede, leerzame pilot en wensen iedereen
nog veel succes de komende weken!
29 juli 2022